רח’ נחל צין 36 ת.ד 7472 כפר יונה

מייל:Yafit2530@gmail.com

טלפון להתקשרות:0526633863

facebook

אימון לשלפוחית השתן


אם יש לך מצבים שמייצרים דחיפות או תכיפות במתן שתן, כמו (IC (Interstitial cystitis, את/ה יכולים להשתמש באימון / למידה שליטה בדחף להשתין ולשפר את הסימפטומים שלך, כאשר הכאב שלך נמצא תחת שליטה.

אימון שלפוחית השתן
- הלמידה כרוכה במתן שתן (התרוקנות) בלוח זמנים מוגדרים ולא מתי ששלפוחית השתן אומרת לך. אימון של שלפוחית השתן היא בדרך כלל חלק כללי של תוכנית טיפול IC שכולל טיפולים אחרים, אבל אם יש לך כאבים וסימפטומים של רק דחיפות שתן קלות, יתכן שאימון שלפוחית השתן זה הטיפול היחידי שאת/ה צריים.
יש לבקש הפניה לפיזיוטרפיסטית המתמחה בריצפת אגן ולברר בקופת החולים.
אם הסימפטומים שלך מגוונים וכאב הוא הסימפטום העיקרי, אתה והרופא שלך צריכים לטפל קודם בכאב, לפני שפונים לאימון שלפוחית השתן.

מדוע "לאמן מחדש" את השלפוחית?
בכל פעם שאתם חווים כאב או דחיפות בשלפוחית השתן, הדחף הטבעי הוא להשתין כדי להפסיק את הסימפטום. זה בונה תבנית של התרוקנות תכופה, שיכולה להיות קשה לתיקון - גם לאחר שהכאב נשלט.
כדי לאמן מחדש את שלפוחית השתן צריך לעבור מספר צעדים פשוטים כדי להשיג זמן ארוך וארוך יותר בין ההשתנות. הגדלת קיבולת שלפוחית השתן היא אובייקטיבית, כלומר תוכל/י להחזיק יותר שתן בשלפוחית השתן ללא הצורך ללכת לשירותים לעיתים קרובות.

איך אתה מתחיל?
בקש/י מהפיזיוטרפיסטית שלך או הרופא האורולוג המטפל תוכנית לאימון שלפוחית השתן שלך שמתאימה לצרכיך. אם הסימפטומים מתונים, את/ה יכולים אפילו לנסות לאמן את עצמך לבד.
עבודה עם צוות מטפל יעודד את ההצלחה עם שיטות האימון של השלפוחית ויעזור לך להתמיד בה. בקש/י מהרופא הוראות אימון כתובות בכדי להסביר את הגישה הטובה ביותר עבורך, ומעקב של לוח זמנים קבוע של פגישות כדי לפקח על ההתקדמות שלך ולהישאר על המסלול.

מהי תכנית טיפוסית?
לעיתים, תוכנית מתחילה עם 4 שבועות של אחזקת השתן שלך לפרק זמן שהוא קצת יותר מהמרווח הממוצע של ההתרוקנות שלך. לדוגמא, אם את/ה נוטה ללכת לשירותים כל 30 דקות, בדקה ה-30 חכו עם ההשתנה עוד 15 דקות. למרות שהיעד הוא לנסות ולחכות אחרי כמות מסוימת של זמן, אפילו אם יש לך הדחיפות להתרוקן - אם יש לך כאבים או אי נוחות יש ללכת לשירותים לפני הזמן המיועד. מצד השני, אם את/ה מרגיש/ה שהצורך להשתין קטן לאחר שאת/ה ממתינים ומתאפקים, נסו להמשיך ולחכות כדי להישאר על לוח הזמנים המתוכנן.
בדרך כלל אחרי חודש ימים של אימונים תגדילו את זמן ההמתנה, ואחרי עוד חודש הזמן הזה יגדל עוד יותר.
למרות שתנסו רב הזמן לעמוד במרווחי ההתרוקנות, זה בסדר אם המרווחים יהיו לעתים ארוכים יותר או קצרים יותר. אין צורך לתרגל את הטכניקה הזו במשך הלילה. ההתקדמות שתעשה במשך היום תעזור לך להשיג דפוס התרוקנות למשך כל היממה.

האם תרגילי קגל (KEGEL) עוזרים לאנשים עם IC?
חלק מתוכניות האימון של שלפוחית השתן ממליצות לתרגל את תרגילי קגל כחלק מהאימון.
תרגילי קגל משמשים לעתים קרובות מאוד לטיפול בבריחת שתן, אבל יכולים בעצם להרגיע את הסימפטומים של IC. הסיבה לכך היא שתרגילי קגל נועדו להדק את שרירי רצפת האגן. אבל אנשים עם IC לעיתים קרובות סובלים מתפקוד לקוי של ריצפת האגן (PFD), ושרירי רצפת האגן שלהם יותר מידי מהודקים. לחולים אלו, קגל עלול לגרום להידוק נוסף של השריר ולהתכווצות שרירים.
בכל אופן ישנם תרגילים אחרים שאת/ה יכולים לעשות כדי להקל על מתח שרירים ולהפחית התכווצויות. בקש/י במרופא שלך הפניה לפיזיותרפיסט או פיסיותרפיסטית שמטפלים באנשים עם IC ובליקויי ריצפת האגן.

כמה זמן זה לוקח עד שיש תוצאות?
אם הסימפטומים שלך הם רק דחיפות ותכיפות במתן שתן, את/ה עשויים לראות שיפור תוך מספר שבועות. אם יש לך דחיפות ותכיפות חמורים יותר, אימון שלפוחית השתן עשוי לקחת יותר זמן. בממוצע אימון השלפוחית לוקח 3 חודשים. על ידי שימוש בטכניקה זו תוכל לשלוט יותר על הסימפטומים של דחיפות ותכיפות בהשתנה.

מה עוד אפשר לעשות?
להרבה אנשים עם IC שינויים בתזונה יכולים לעזור בהקלה בסימפטומים. עוד פרטים תמצאו בwww.ichelp.org שם אפשר לראות מידע על IC ורגישות למאכלים.
יש גם מוצרים ללא מרשם ותרופות מרשם שעשויות לעזור לתסמיני בקרה של דחיפות ותכיפות במתן שתן (כמו גם על כאב). עוד מידע באתר של ICA.

הצהרת נגישות

© כל הזכויות שמורות 2018