רח’ נחל צין 36 ת.ד 7472 כפר יונה

מייל:Yafit2530@gmail.com

טלפון להתקשרות:0526633863

facebook

Heparin-טיפול בשטיפות הפרין


Heparin הינה תרכובת שיש בה שתי פעולות אנטי דלקתיות ומשטח המגן. Heparin יכולה לחקות את הפעילות של רירית שלפוחית השתן, ו"לתקן"באופן זמני את שכבת ה GAG),G lyco-Amino Glycan) אשר עלולה להיות פגומה ב-IC.

המחקרים הקליניים על היעילות של Heparin הינם מוגבלים. במחקר בלתי מבוקר, Heparin הביא לשיפור בחלק מהסימפטומים אצל 50% מהחולים.
מחקר אחר של חולים שעברו טיפולי DMSO ציין כיHeparin עשוי לסייע בהפחתת שיעור ההתקפים שלהם. למטופלים שטופלו עם DMSO לבד היה שיעור התקפים של 52% , ואילו לאלה עם שטיפה/החדרה (instillations) חודשית של Heparin ומעקב במשך 12 חודשים הייתה נסיגה של 20%.

תכנית טיפול ומינון
בעוד תרופה זו יכולה להינתן גם על ידי הזרקה או החדרה לשלפוחית השתן (שטיפה), השיטה עבור IC היא בשטיפת שלפוחית השתן. זה יכול לשמש כשיטת טיפול עיקרית, כמרכיב של "קוקטייל שלפוחית" או כתרופת תחזוקה להשלמת סוגים אחרים של טיפול. בזמן התלקחויות IC ניתן לשלב Heparin עם alkalinized lidocaine כדי ליצור "תרופת הצלה".
Heparin 10,000 יחידות מדולל בתמיסת מלח – ניתן להזליף בשטיפה יומית ולהחזיק בשלפוחית השתן למשך 20 עד 30 דקות. אפשר ללמד חולים לעשות צינתור עצמי ולעשות את הטיפולים בבית. אחרי 3-4 חודשים התדירות של השטיפות מופחתת ל 3 עד 4 פעמים בשבוע.
מתחילים לראות שיפור כשלושה עד שישה חודשים, והטיפול חייב להימשך לפחות 12 חודשים. אם אין שיפור בסימפטומים אחרי כשלושה חודשים, המינון גדל ל 20,000 יחידות. הטיפול יכול להימשך ללא הגבלת זמן.

תופעות לוואי אפשריות
תופעות הלוואי של שטיפות שלפוחית השתן עם Heparin מוגבל בעיקר לכאב , גירוי או אי נוחות כתוצאה מהצנתורים התכופים.

הצהרת נגישות

© כל הזכויות שמורות 2018