רח’ נחל צין 36 ת.ד 7472 כפר יונה

מייל:Yafit2530@gmail.com

טלפון להתקשרות:0526633863

facebook

קוקטייל שטיפה לשלפוחית השתן -DMSO


(Dimethyl sulfoxide (DMSO בסימן מסחרי RIMSO-50 היה הראשון ונשאר היחידי שמאושר FDA להחדרה לשלפוחית במיוחד עבור IC. הקוקטייל אושר בשנת 1978, והמנגנון המדויק של הפעולה עדיין אינו ידוע במלואו, למרות שמשייכים לו כמה השפעות חיוביות:
• הפחתת גירוי שלפוחית השתן וכאבים (אנטי דלקתיים).
• עוזר בהרפיית השלפוחית ושרירי האגן (עוויתות).
• הקלה על כאב על ידי הורדת הרמה של חומר P מעצבי שלפוחית השתן.
• הגדלת קיבולת שלפוחית שתן על ידי פירוק רקמת צלקת על ידי מניעת היווצרות של קולגן - חלבון שהגוף משתמש בו כדי ליצור רקמת צלקת.
בשל יכולתו לחדור לרירית שלפוחית השתן, הוסיפו את DMSO ל"קוקטיילי שלפוחית שתן" כדי לסייע לספיגת תרופות חדירה אחרות כגון heparin, bicarbonate (סודה לשתייה), analgesics (משככי כאבים).

רכישת DMSO בארץ
יש לקבל מרשם מהאורלוג המטפל. מדובר בהכנה הנרקחת לפי הזמנה. ניתן להשיג בבתי מרקחת גדולים ובסופר פארם. כמו כן גם בבית מרקחת תמר הנמצא בבית חולים אסף הרופא.
עלות של בקבוק הינו באיזור 200 ₪. כחברי עמותה מומלץ לפנות דרך האתר העמותה למען קידום המודעות למחלות ותסמונות שלפוחית השתן ולנסות לבצע רכישות מרוכזות במחיר מוזל.


מינון ותוכנית טיפול
בדרך כלל הרופא יחדיר50% תמיסה נוזלית של DMSO, דרך קטטר ישירות לשלפוחית השתן. אז, יש להחזיק את התמיסה בשלפוחית למשך כ-20 דקות לפני שמשתינים את זה החוצה. בדרך כלל זה נעשה במרפאה של הרופא או במרפאת חוץ אורולוגית של בתי החולים, את יכולה ללמוד לעשות החדרת DMSO בבית. ניתן לבקש מהאחות או האורולוג שילמד לבצע שטיפה עצמית, ובעזרת מראה לבצע שטיפה עצמית בקלות, באמצעות לימוד החדרה עצמית של קטטר לשלפוחית השתן.

תקבלי סידרה של החדרות, בדר"כ כל שבוע או שבועיים למשך 4 עד 8 שבועות, תלוי בתגובה לתרופה.

ייתכן שלא תראי שיפור בסימפטומים שלך עד הטיפול השלישי או הרביעי. אם את חווה הישנות של הסימפטומים, תדרש תוספת טיפולים. חלק מאנשים עם IC מצאו שאחרי סדרה ראשונה של החדרה, הם ניזקקו רק להחדרת DMSO אחת כאשר קיבלו התקף IC. הטוב ביותר זה לתאם טיפול מיד כשהסימפטומים מתחילים לחזור על עצמם, מאשר לחכות עד שהסימפטומים יתחזקו.


חכי 3 עד 4 שבועות אחרי ציסטוסקופיה עם hydrodistention בכדי להתחיל בהחדרת DMSO. זה מבטיח שלשלפוחית יש סיכוי להתחיל להירפא, כולל כל מקומות ביופסיה (אזורים קטנים של דגימות ריקמה שהרופא שלך עשוי להוריד משלפוחית השתן שלך במהלך ציסטוסקופיה עם hydrodistention, כדי לעזור לאבחון). נוסף לכך, לפני התחלת טיפול DMSO, הרופא יזמין בדיקת תרבית שתן ובדיקת שתן לפני כל החדרה, בכדי לוודא שאין לך דלקת בדרכי שתן.


תופעות לוואי אפשריות
למשך 24 שעות לאחר החדרת DMSO יכול להיות לך טעם או ריח חזק של שום בנשימה / בעור שלך.
ייתכן שלא תבחיני בריח הזה, אבל מישהו אחר בקרבתך עשוי להרגיש בזאת. את עלולה לחוות גם באופן זמני החרפה בסימפטומי שלפוחית שימשכו 24 עד 72 שעות לאחר הטיפול. קורה וחלק מהחולות מרגישות לאחר הטיפול סימפטומים דמויי שפעת קלה לזמן קצר.
את עשויה לחוות כאבים במהלך או לאחר הליך התקנת DMSO , אשר עשויים להתפוגג עם ההחדרות החוזרות ונשנות.


אם את חווה כאב:
• שאלי את הרופא שלך לרשום תרופות נגד כאבים כגון anticholinergics משככי כאבים בשלפוחית השתן או פתילות B & O, שתוכלי להשתמש לפני ואחרי ההחדרה.
• בקשי קטטר ילדים בשביל ההחדרה.
• יש לשים ג'ל משתק כגון lidocaine לשופכה לפני החדרת קטטר. שאלי את הרופא שלך על החדרת חומר משתק lidocaine או bupivacaine hydrochlorid ((Marcaine לתוך השלפוחית לפני החדרת הDMSO.


אמצעי זהירות אחרים
בשימוש בשנת 1970, DMSO הינו בטוח ויעיל כאופציה לטיפול IC- דרך דיווח מטופלים וכמה מחקרים בקנה מידה קטנים. עם זאת, בגלל ריח שום החזק שמייצר DMSO אין הרבה מחקרים בקנה מידה גדולים (הפלצבו בבני אדם מוגבל עקב הריח). במינונים גבוהים יותר מאשר אלו המשמשים לטיפול IC, DMSO יכול להיות טרטוגנים, כלומר יש לו את הפוטנציאל לגרום למומים מולדים. לכן, הייצרן של המוצר לא ממליץ להשתמש בזמן הריון או הנקה. בגלל הפוטנציאל להיווצרות קטרקט במחקרים שנעשו בבעלי החיים, בהוראות היצרן מומלץ לעשות בדיקת עיניים מלאה לפני ובזמן הטיפול בDMSO. אין מחקרים שמעריכים את הבטיחות ויעילות של הטיפול הזה בילדים. (להשלמת פרטים ראו הפרטים בהוראות היצרן).


לקבלת יותר מידע על RIMSO-50 והשלמת מידע: 888-258-4199
www.bionichepharmausa.com

הצהרת נגישות

© כל הזכויות שמורות 2018