רח’ נחל צין 36 ת.ד 7472 כפר יונה

מייל:Yafit2530@gmail.com

טלפון להתקשרות:0526633863

facebook

גירוי עצבי אלקטרוני


גירוי עצבי אלקטרוני, ידוע גם כנוירומודוליישן - neuromodulators, שליחת פולסים חשמליים קלים לעצבים בגב התחתון, ומסייע לנהל את תיפקוד השתן או מציע הקלה מכאב כרוני. Neuromodulators עוזר להרבה מחולי IC שלא מקבלים מספיק הקלה מטיפולים אחרים.
כמה neuromodulators הם חיצוניים, אחרים מושתלים בניתוח. רוב ה neuromodulators המושתלים עובדים ע"י שליחת פולסים חשמליים קלים לעצבים הממוקמים בגב התחתון. עצבים אלו, נקראים עצבי סקראל ((sacral, משפיעים על שלפוחית השתן ומקיפים שרירים אשר מנהלים את תיפקוד השתן. לפני ניתוח ההצבה מתחת לעור, בדרך כלל בגב התחתון, עושים בדיקת סימולציה של תהליך הגירוי. רק חולים שמגיבים בחיוב לניסיון בסימולציה נחשבים מתאימים להשתלה של השתלים הקבועים. קרא יותר על חדשות ה Neuromodulation עבור אנשים עם IC.

Neuromodulators - אישור FDA – אושר לסימפטומים בדרכי שתן, אושר לטיפול בכאב.

יש מגוון של גירוי עצבי חשמלי שאושרו על ידי ה-FDA לתסמינים הקשורים לסימפטומים של IC. שאל את הרופא שלך האם יש ניסויים קליניים הבוחנים את השימוש ב Neuromodulators בIC אשר יכול להועיל לך.

PC דחוף (www.uroplasty.com): הPC הדחוף בשיטת Neuromodulation, נקראת גםpercutaneous tibial nerve neuromodulation (PTNS), שילוב של ממריץ וקבוצה מובילה/ראשית (lead set). מערכת זו נועדה לטיפול בסימני דחיפות שתן, תכיפות במתן שתן ובריחת שתן. הממריץ מייצר סוג מסוים של דחף חשמלי שמועבר לחולה דרך ה lead set. באמצעות אלקטרודת מחט שהונחה ליד הקרסול כנקודת כניסה, גירוי האימפולסים עוברים לאורך העצב הטיבאלי (tibial nerve ) לעצבים בעמוד השדרה ששולטים על תפקוד ריצפת האגן.

 

המחט האלקטרונית מחוברת למכשיר גירוי עצבי מופעל סוללות. לאחר הפעלת (הדלקת) מכשיר הגירוי, הרופא שלך יבחון את התגובה של הגוף, כדי לקבוע מהי העוצמה האידיאלית של הדחפים המתאימה לך.


כל טיפול שלך יארך בערך 30 דקות. תקבל סדרה ראשונית של 12 טיפולים, בדרך כלל בהפרש של שבוע בין הטיפולים. לאחר 12 הטיפולים הראשונים, הרופא שלך ידון איתך על התגובה שלך לטיפולים וכן יקבע באיזו תדירות תצטרך טיפולים בעתיד כדי לשמור על התוצאות. עבור רוב החולים זה לוקח לפחות 6 טיפולים עד שרואים שינויים בסימפטומים. בכל אופן, יש להמשיך לקבל את כל 12 הטיפולים המומלצים לפני שאתה והרופא שלך מעריכים האם הטיפול מתאים לסימפטומים שלך.
תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כוללות כאב מתון חולף או דלקת עור במקום הגירוי או סמוך לו. PC דחוף אינו מומלץ לחולים עם קוצבי לב ודפיברילטורים מושתלים, חולים המועדים לדימום יתר, חולים עם נזק עצבי שעלול להשפיע או על העצב הטיביאלי או על תפקוד ריצפת האגן, או חולות בהריון או שמתכננות להיות בהריון במשך הטיפול.

טיפול interStim לבקרת שתן

(www.interstim.com): מכשיר זה מאושר FDA לבריחת שתן דחופה, Nonobstructive עצירת שתן וסימפטומים משמעותיים של תדירות דחיפות בחולים אשר לא הגיבו או לא היו מוכנים לסבול את הטיפולים השמרניים יותר. חלק מחולי IC דיווחו ש InerStim עזר להם גם בהקלת הכאבים, כמו גם בסימפטומים של תכיפות ודחיפות שתן. בכל מקרה - FDA לא אישרה את זה כנגד כאבים. חולים המעוניינים בניתוח השתל, עוברים הערכה רפואית מקיפה: בדיקה גופנית, יומני הרקה, וחקירת תפקוד שלפוחית השתן. אם הם עומדים בתנאים, הם עוברים סימולצית גירוי, שנעשה ע"י אורולוג או אורוגינקולוג, אשר בדרך כלל אורכת פחות משעה, ונחשבת ל"תהליך של אותו יום" (אשפוז יום).

גירוי המבחן כולל את המיקום של המחט בגב התחתון, במיקום שבו עצבים עוברים לשלפוחית השתן. בדרך כלל הבדיקה נעשת בהרדמה מקומית. חוט דק (מוליך) הנותר במקום ומעביר פולסים חשמליים לעצבים האלה. המטופל חוזר הביתה עם הסימולטור הניסיוני לכשלושה עד שבעה ימים, ומנהל יומן הרקה (השתנה), לאחר מכן החוט מוסר בניתוח. חלק מהמטופלים דיווחו שהסימולטור הנסיוני היה כואב לעומת אחרים, שלא העידו על כאב. אם אתה מודאג בקשר לכאב, יש לדון באפשרויות הטיפול בכאב עם הרופא שלך.

אם סימולצית הנסיון היתה מוצלחת והורגש שיפור במשך חמישה עד שבעה ימים, ניתן להשתיל בהרדמה כללית את המערכת הקבועה, במסגרת אישפוז של יומיים בבית חולים. המטופל מקבל מכשיר קטן שניתן להשתמש בו כדי להפעיל ולכבות לוויסות רמת הגירוי לעצבים. InerStim – יכולים להשתיל רק אורולוג או אורוגינקולוג שהוכשרו במיוחד כדי לבצע את ההליך הזה, או רופא כאב במרפאת כאב בבתי החולים בארץ.
ההליך אינו כלול בסל הבריאות בישראל ועלותו יקרה מאד.
ניתן לפנות בפרטים לחברת מדיטרוניק ואחרות או לברר מול האורולוג המטפל.

Eon Mini Rechargeable IPG System (מערכת לניהול כאב כרוני)

(www.poweroveryourpain.com):
מערכת Neuromodulation מתקדמת (ANS), מחלקה של St. Jude Medical, INC, מייצרים את Eon Mini, ה-neurostimulator הכי קטן ונטען בעולם, הכי מאריך ימים לטיפול בכאב כרוני של הגוף והגפיים וכאבים מניתוח גב כושל.
ל Eon Mini יש את הבטריה הנטענת הכי מאריכת ימים שיש לגירוי חוט השדרה (SCS ) בקבוצה שלו. זהו המטען הקטן היחידי הneurostimulator שקיבל אישור של אורך חיים של עשר שנים על ידי FDA. בעוד שלא אושר ספציפי למחלת IC, התקני Neuromodulation כמו זה כבר נוסו ונבדקו על אנשים עם IC עם הצלחות בדרגות שונות. הEon Mini חוסם הולכת אותות כאב במעלה עמוד השדרה למוח.
IF 3WAVE (www.empi.com):
IF3WAVE מEmpi עשוי לשמש לטיפול בכאב הקשור לIC, בשילוב עם צורות טיפול אחרות. המכשיר משמש לטיפול בכאב עמוק על ידי מתן של כמעט 50 פעמים את כוחו של יחידת עשרות (TENS unit). זה מספק שני סוגים שונים של זרם גירוי חשמלי neuromuscular (NMES) ופולס זרם ישיר (PDC) ושילוב של שני הזרמים האלה.
ה IF3WAVE כולל מסך ממשק משתמש LCD דיגיטלי וקל לשימוש בלחצנים וכמו כן מכשיר מוניטור כדי לעקוב אחרי השימוש במכשיר. ה IF3WAVE דורש מרשם מהרופא שלך או הפיזיותרפיסט.

הצהרת נגישות

© כל הזכויות שמורות 2018