רח’ נחל צין 36 ת.ד 7472 כפר יונה

מייל:Yafit2530@gmail.com

טלפון להתקשרות:0526633863

facebook

טיפול תרופתי באנטיהיסטמינים


חלק מהחולים דיווחו על הגברה בסימפטומים של IC כתוצאה משימוש באנטיהיסטמינים או תרופות אחרות עם הרכב של אנטיהיסטמינים. למרות שההיסטמין הנפוץ ביותר לטיפול IC הוא Hydroxyzine, יש אנשים עם IC שמוצאים הקלה מClaritin , Benadryl ו Singulair.

Hydroxyzine
תרופה קלה נגד חרדה. Hydroxyzine זמינה בשתי צורות אוראליות:
• (Hydroxyzine pamoate (Vistaril
• (Hydroxyzine hydrochloride (Atarax
Hydroxyzine משפיע על mast cell degranulation שככל הנראה לוקח חלק אצל חלק מהסימפטומים של חולי IC, בעיקר אלו עם היסטוריה של אלרגיות, מיגרנות ותסמונת המעי הגס.

(degranulation הוא תהליך תאי המשחרר מיקרוביאלית ציטוטוקסיות מולקולות מהפרשת שלפוחית נקראת גרגרים הנמצאים בתוך תאים מסוימים.)
 mast cell -תא פיטום (הידוע גם mastocyte ו labrocyte) הוא תושב תא של מספר סוגי רקמות ומכיל הרבה גרגירים עשירים בהיסטמין והפרין.

הוכח שHydroxyzine משפר תנאים אלו כמו גם IC. נמצא שHydroxyzine מקטין את:
• Nocturia (התרוקנות בזמן לילה)
• תדירות במשך היום.
• כאב (שריפה, לחץ, משגל מכאיב)

Hydroxyzine pamoate הינו בעל שיעור ספיגה מעט יותר גבוה. Hydroxyzine-HCL הוא נוזלי וזמין לחולים אלרגיים. השימוש בכמוסות או גלולות.

תוכנית טיפול ומינון
רוב החולים מתחילים עם מינון של 10 עד 25 מיליגרם (mg) של Atarax, Vistarill לפני השינה למשך שבוע אחד, והתקדמות עד mg 50 כל לילה בשבוע השני. האידיאלי הוא שתוך חודש אחד המינון יגיע לmg 75, mg50 לקחת בלילה וmg25 לקחת במשך היום. את היתרונות של Hydroxyzine ניתן לראות בתוך מספר שבועות עד חודשיים לאחר תחילת הטיפול.
כדי להקטין את תופעות הלוואי המרגיעות, חלק מהחולים התחילו טיפול ב Hydroxyzine במינון של10mg זמין עם Atarax או בצורת נוזל ובהדרגה להעלות המינון עד למקיסמום של 50 ל 75 mg.. אחרי שנה חלק מהחולים יכולים להפחית את המינון לחצי אחד. אחרים דיווחו שעם ההפחתה במינון הסימפטומים חזרו תוך מספר ימים.

תופעות לוואי אפשריות
תופעות לוואי כוללות הרגעה, יובש בפה והגברת דיכאון בחולים שאובחנו עם דיכאון.
יש לקחת את התרופה מוקדם בערב. רוב החולים דיווחו שנימנום בשעות היום נעלם תוך 4-5 ימים לאחר תחילת טיפול בHydroxyzine . חלק מהחולים דיווחו שעם כל הגדלה במינון תקופת הנמנום מתקצרת ולא תובענית כל כך.

הריון & אזהרה
מחקרים בבעלי החיים מצאו כי מומים בעובר מתרחשים במינונים גבוהים פי עשרה. לא מומלץ להשתמש ב בHydroxyzine בזמן הריון או הנקה. Hydroxyzine אסורה לשימוש בחולים עם אפילפסיה.

Anti-seizure Medicines – תרופות נגד התקפים

במקור פותח נגד התקף, (gabapentin (neurontin כמו כן משמש לטיפול בכאב עצבי. חלק מסוגי כאב IC יכולים להיות מיוצרים ע"י קצוות עצבים ומערכת העצבים המרכזית. מספר מחקרים קטנים הראו ש gabapentin עשוי לשפר סימפטומים בחלק מחולי IC.

הצהרת נגישות

© כל הזכויות שמורות 2018